Header site

Cum să îți organizezi mai bine timpul

Mulți dintre noi se confruntă cu o libertate mai mare ca oricând în ceea ce privește gestionarea timpului. Acum avem flexibilitatea de a ne organiza munca și timpul în moduri care funcționează cel mai bine pentru noi dar, paradoxal, adesea pare că există mai multe responsabilități decât oricând. Granițele dintre responsabilitățile de la birou și viața de familie au devenit tot mai subțiri, în special din cauza lucrului hibrid, respectiv a variantelor work from home. 


Există multe motive pentru dezorganizare, inclusiv perfecționismul, lipsa de abilități, convingerile și indecizia noastră, precum și sănătatea mintală și afecțiunile legate de creier. Când înțelegem motivul, ne poate ajuta să ne creștem capacitatea de a deveni mai organizați (și de a rămâne așa!).


Dacă ne simțim bine, acest lucru are un impact pozitiv și asupra celorlalte persoane din viața noastră, în special copiii. 

Cum te ajută managementul timpului să te organizezi mai bine

Managementul timpului este procesul de planificare și control al timpului petrecut pentru anumite activități. Gestionarea bună a timpului îți permite să finalizezi mai multe taskuri într-o perioadă mai scurtă de timp, cu mai puțin stres, indiferent dacă este vorba de job sau familie. De asemenea, gestionarea mai bună a timpului duce la mai multe oportunități și la mai puțin timp pierdut cu activități banale.


Iată care sunt principalele beneficii ale unui management al timpului


  • Ești mai productivă

  • Ai mai multă energie

  • Ești mai puțin stresată

  • Ai mai mult timp liber pentru tine

  • Ai relații mai bune cu ceilalți

  • Te simți mai împlinită

Care sunt principalele greșeli pe care le faci, astfel încât niciodată nu ai destul timp

  1. Vrei să faci totul perfect

Perfecționismul este bun în terie, dar în practică este dușmanul eficienței. Frica de a greși duce la amânare, iar amânarea nu duce nicăieri. Pentru a împiedica perfecționismul să te oprească din ceea ce vrei să faci, obișnuiește-te să începi cu un plan al proiectului tău. Inițial, poți nota doar ideea de bază, iar ulterior poți completa detaliile. 

  1. Nu faci niciodată pauze

Toată lumea are nevoie de o pauză din când în când, nu doar pentru odihnă, ci și pentru a da un restart creierului și ideilor creative. Atunci când muncești non stop vei fi scufundat în problemele pe care le rezolvi și nu vei mai fi capabilă să te concentrezi în alte direcții. Asigură-te că faci pauze scurte destul de dese, cel puțin o dată pe oră, iar de două-trei ori pe zi îți aloci 30 de minute pentru activități care te relaxează și îți încarcă bateriile. 

  1. Vrei să faci totul

Timpul și forțele tale sunt limitate, așa că fii foarte atentă atunci când îți stabilești lista de priorități. Învață să renunți la lucrurile care nu sunt importante, astfel încât să nu ratezi termenele limită pentru cele care contează cu adevărat. În acest fel, vei evita dezamăgirile și stresul, dar te vei și bucura de mai multă energie și satisfacție pentru realizările majore. 

  1. Vrei să mulțumești pe toată lumea

O lecție de viață foarte importantă pe care trebuie să o ții minte este că nu poți controla ceea ce cred alții și că nu ești responsabilă de fericirea nimănui. Singura persoană care contează și asupra căreia ai control ești tu. Păstrează-ți energia pentru oamenii care te respectă și evită pe orice simți că emană energie negativă. 

  1. Te pierzi în detalii 

Cu siguranță, un lucru bine făcut este o carte de vizită pentru oricine. Cu toate acestea, nu trebuie să te lași absorbită de detalii, astfel încât să nu mai reușești să termini la timp. Învață să gândești la nivel macro, iar dacă sunt detalii ce trebuiesc revizuite, învață să delegi. 


Când suntem organizați, iar casa și creierul nostru sunt libere de dezordine, ne simțim mai calmi și suntem capabili să ne concentrăm și să fim mai productivi. De asemenea, suntem capabili să ne conectăm cu cei din jurul nostru, să fim mai spontani și mai veseli fără să ne simțim copleșiți, anxioși sau stresați.

 

Din aceeași categorie:​

Cele mai recente articole: